0
Posted 09/08/2018 by Mateusz Seo Analizer in Informacje
 
 

Słowa Kluczowe Wczoraj Dzisiaj i Jutro

słowa kluczowe google
słowa kluczowe google

Słowa Kluczowe Wczoraj Dzisiaj i Jutro

Słowo kluczowe seo

Czym dla seo jest słowo kluczowe ? Jest to po prostu słowo, wyraz lub zdanie zamieszczane na stronie internetowej do konkretnej treści. Słowo kluczowe to jednak również wskazanie zarówno użytkownikom jak i robotom google jakich treści powinni się spodziewać na danej stronie. Im wyższą pozycję ma nasze słowo-klucz w google czy jakiejkolwiek innej wyszukiwarce tym łatwiej klient szukający tej frazy nas znajdzie.

Słowa kluczowe możemy dzielić na różne kategorie i typy:

Słowa automatyczne

-słowa automatyczne pobierane przez różnego rodzaju skrypty. Są one najczęściej generowane do treści, którą napiszemy w zależności od skryptu mogą one bardzo ułatwić nam pracę i dać sporo wolnego czasu na inne rzeczy. Jednak warto pamiętać iż nigdy nie będą one w 100% zadowalające tak jak w przypadku ręcznego samodzielnego i profesjonalnego sprawdzania fraz. Dla samego wordpressa znajdziemy kilka wtyczek ułatwiających nam dobranie słów kluczowych ale zajmiemy się tym w innym artykule.

Przykład:

Dodajemy artykuł w wordpressie a skrypt ze względu na znaleziony tekst wybiera i przypisuje odpowiednie słowa kluczowe(które uważa za słuszne ze względu na przypisane mu role).

Artykuł: Seo słowa kluczowe dzisiaj i jutro czyli jak znaleźć najlepsze słowa kluczowe do artykułu. Opis i poradnik w jednym, a dodatkowo jak ominąć google robota lub zmusić go do indeksacji naszych słów.

Słowa kluczowe wybrane przez automat z powyższego artykułu/tekstu: najlepsze słowa kluczowe, poradnik, google robot, indeksacja słów

 

Słowa premium /brandowe /firmowe

-Słowa premium/brandowe/firmowe są to typowe słowa dla danej marki, firmy kojarzące ją z danym produktem. Słowa te ściśle wiążę się z danym produktem/usługą/instytucją/grą i tak dalej. Pozycjonowanie takich słów w google jest bardzo trudne, gdyż pierwsze miejsca zajmują najczęściej firmy związane z danym przedmiotem wyszukiwania. Często są one jeszcze wzmacniane kampaniami adwords. Tak więc jeśli nie jesteśmy związani z daną marką i nie sprzedajemy ich produktów to powinniśmy raczej unikać dużego nacisku na te frazy.

Przykład: lenovo, intel, sellprint

Długi ogon – Long tail

-Nie będziemy się tutaj zagłębiać w tematy związane z tym czy długi ogon to coś dobrego czy złego. Długi ogon czyli long tail to tzw. łańcuszek słów kluczowych czyli długa fraza wyszukiwania. Przykładem long taila może być fraza: najlepsze miejsca do wypoczynku w grecji. Generalnie za long taila często są uznawane już frazy zawierające trzy słowa kluczowe i oczywiście więcej. Temat odnośnie stosowania takich słów jest dosyć złożony i są na jego temat przeróżne opinie. Aczkolwiek warto go stosować gdy chcemy precyzyjnie określić “klienta” który ma nas znaleźć.

Przykład: najlepsze narzędzia seo wordpress, stosowanie automatycznych skryptów pozycjonujących

Słowa podstwowe

– Są to najczęściej wybierane słowa związane z danym produktem lub usługą, którą opisujemy. Początkujący użytkownicy sieci nie przywiązują do nich zbytniej uwagi i często dodają “byle co byle by było”. Co jest raczej potępianą praktyką jeśli chcemy osiągnąć jakieś wymierne rezultaty to powinniśmy zrobić dobry research słuch kluczowych i wybrać odpowiednie. Słowa podstawowe jest też często nadużywane a nie powinniśmy przekraczać 10 słów kluczowych dla danego artykułu, podstrony. Dodatkowo im więcej tym bardziej rozkładamy tzw. “ważność danych słów kluczowych” czyli zakładając że ważność jednego słowa to 100% gdy używamy 2 słów to mamy po 50% a przy dziesięciu już po 10%. Dlatego stosowanie mnóstwa słów kluczowych dla jednego artykułu jest raczej potępiane.  Warto też stosować tzw. frazę kluczową czyli taką na której najbardziej nam zależy i zdefiniować ją na samym początku, niektórzy robią to zanim zaczną pisać artykuł.

Przykład: pozycjonowanie stron, poprawa wyszukiwania, wordpress seo, szukanie fraz

Mateusz Seo Analizer