0
Posted 18/05/2018 by Mateusz Seo Analizer in Informacje
 
 

Algorytm Google – Tajemnice Pozycjonowania

algorytm google pozycjonowanie z ivb
algorytm google pozycjonowanie z ivb

Algorytm Google – Tajemnice Pozycjonowania

Algorytm Google

Jest to jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic przez google. W końcu nie ma się co dziwić od lat algorytm google był aktualizowany i ulepszany na przestrzeni wielu lat w celu zabezpieczenia przed tzw. black hat seo. Pewnie zastanawiasz się skoro algorytm to taka wielka tajemnica to w jaki sposób działają webmasterzy/pozycjonerzy? Nie wiadomo czy algorytm w ogóle dopuści naszą stronę do indeksu więc skąd pewność iż osiągniemy jakiekolwiek miejsce w rankingu google ? Właśnie to sprawi iż branża seo jest niezbyt rozumiana przez “szarego” użytkownika. Z góry też informuję iż każda reklama w stylu zdobądź pierwsze miejsca w rankingu google to zwykła ściema i chwyty marketingowe. Tak naprawdę nikt nie jest wstanie zapewnić Cię iż zdobędziesz pierwsze miejsca w google. O tyle ile jest to możliwe dla “niszowych” mało popularnych fraz to i tak nie ma 100% pewności iż nasza witryna będzie w top 10 czy chociażby top 100. Tak więc unikajmy reklam tego typu. Bo jest to zwykłe oszustwo i nawet jeśli ktoś uzyska takie wyniki to nie wiemy czy nie stosował on nielegalnych taktyk (black hat seo) i czy nasza strona po kilku miesiącach nie zniknie całkowicie z google.

 

Pozycjonowanie na czym polega?

Skoro seowcy nie znają algorytmu google to jak wygląda ich praca ? Tutaj śpieszę z odpowiedzią iż nie jest to łatwe i stąd biorą się dwa istotne aspekty, które mogą powiedzieć nam czy ktoś jest ekspertem w tejże dziedzinie.

Staż seo

Pierwsze to staż w branży, nie ma się co oszukiwać każdy kto od kilku lat zajmuje się “seo” będzie miał jakieś doświadczenie. Będzie znał pewne aspekty wpływające na pozycję w google. Oczywiście to zależy też w jakim stopniu przez te kilka lat zgłębiał tajniki branży. Aczkolwiek temat ten jest bardzo szeroki i zwykły 10 godzinny kurs nie wystarczy by być ekspertem seo. Sam wolę porównywać i analizować wiedzę kilku osób a następnie samemu ją weryfikować na swoich projektach.

Wiedza o pozycjonowaniu

Druga sprawa to wiedza i eksperymenty – mam tutaj na myśli testowanie i sprawdzanie różnego rodzaju rozwiązań. Krótkie przykłady to wpisy długie lub krótkie notatki, linki proste i złożone, krótkie słowa kluczowe i longtaile itp itd. Oczywiście ta wiedza wiąże się z pierwszym punktem czyli właśnie stażem. Im dłużej coś testujemy i analizujemy tym więcej danych o tym mamy. Najważniejszą rzeczą w tym wszystkim jest ciągła aktualizacja. Trzeba cały czas być gotowym na zmiany i dostosowywanie się do zmian w google. Inaczej nasze wyniki z dnia na dzień mogą zostać zmiażdżone i posłane “w otchłań 100 strony googla”(przenośnia, szansa iż ktoś tam będzie szukał naszej strony jest pewnie porównywalna z wygraną w lotka).

 

Powrót do Algorytmu czyli tajemnice pozycjonowania

Co możemy powiedzieć o algorytmie i co może nam się z tego przydać.

Polityka google

poruszana w wielu artykułach na tej stronie to jeden z kluczy do algorytmu tzw. baza. Czyli wychodzimy z założenia aby nie robić nic co może zaszkodzić naszej stronie. Omijamy szerokim łukiem jakieś masowe działania na stronie typu backlinki, nielegalne próby uzyskania rankingu itp. Co do tego wątku należy również pamiętać aby nasza strona była zgodna z polityką tzn. nie publikujemy i nie linkujemy do treści, które są niedozwolone i ogólnie postrzegane jako niewłaściwe (np. wszelkiego rodzaju pornografia, pirackie oprogramowanie itp).

Użytkownik i jego wygoda

To kolejna rzecz udowodniona eksperymentami a mianowicie im bardziej nasza strona będzie przejrzysta i wygodna dla użytkownika. Oraz będzie spełniała jego wymagania odnośnie wyszukiwanej treści tym lepiej. Interfejs na stronie powinien być czytelny i jasny, również bardzo dobrą praktyką jest stosowanie map xml pokazujących strukturę naszej strony.

Konkretne informacje

to kolejna dobrze sprawdzająca się praktyka a najlepiej uporządkowane w formie nagłówków h1,h2,h3, pogrubień itp. Nie piszemy książki tylko artykuł na konkretny temat, nie ma sensu więc poruszać 100 wątków pobocznych to tak w skrócie.

Unikalność

chyba jedna z najważniejszych cech, chodzi o to by nie kopiować treści nie powielać tego samego. Oczywiście to nie znaczy iż nie możemy napisać artykułu o “Królu Arturze” bo już taki jest. Chodzi o to by treść tego artykułu była unikalna nie skopiowana aby to był nasz opis. Pogląd na daną sytuację itp. Gdy już kopiujemy jakiś fragment tekstu czy obrazków warto zamieścić do nich link oryginalny. Oraz zacytować ten tekst aby był brany jako właśnie cytat. Algorytm google wyłapuje bardzo starannie powielany mnóstwo razy kontent.

Meta dane

czyli opisy, tagi dbajmy aby nasza strona była przyjazna dla wyszukiwarki i zawierała treści istotne dla wyszukiwania.

 

Podsumowanie

Oczywiście można było by tu poruszyć mnóstwo innych aspektów. Lecz te są moim zdaniem podstawowe i uniwersalne tak więc nie powinny mieć nigdy negatywnego skutku dla naszych wyszukiwań. Warto korzystać z wszelkiego rodzaju narzędzi google, jak chociażby google search console które pomogą lub ułatwią nam pracę związaną z prowadzeniem strony czy właśnie jej pozycjonowaniem.


Mateusz Seo Analizer